Hoekom gebeur dinge met ons as Christene en lyk dit asof die HERE glad nie omgee nie?

Print Friendly, PDF & Email

Die liewe Suid Afrika – Hoekom gebeur dinge met ons as Christene en lyk dit asof die HERE glad nie omgee nie?

Dit is ‘n vraag wat nogal in heelwat gesprekke deesdae voorkom. Hoe kan die HERE toelaat dat ons as blankes en selfs ander kleuriges in Suid Afrika wat Hom al die jare dien nie antwoorde kry op ons vrae nie. Ou mense word gemartel en vermoor, kinders en kleuters word verkrag, maar tog is alles stil en lyk dit of Hy glad nie omgee nie.

Die vrae word veral in die lig van ons Calvinistiese agtergrond baie keer vir ons ‘n struikelblok. En, dink meeste mense, hoe kan die HERE net apaties staan met alles wat gebeur?

Ek wil graag die onderwerp deel in twee gedeeltes behandel, eerstens ons geloofsuitkyk, en dan ons optrede.

Geloofsuitkyk

Ek het ook al hoeveel kere gehoor dat die mense die HERE vra dat Hy ons sal help maar dan doen Hy dit nie. Ek kan nou sommer vinnig terug gaan na April 2017 met die biddag in Bloemfontein waar almal gevra het dat die HERE ons lot sal verander, maar al wat gebeur het is dat dit maar net of dieselfde aangegaan het, of soos baie mense dit vandag ervaar, verseker slegter gaan. Ons hoef maar net na die onafhanklike nuus kanale te kyk, so dit sluit al die staats, nasionale en linkse party politieke ondersteuners soos Naspers beheerde radio en TV stasies, almal uit, en dan vind ons dat daar amper nie ‘n dag verby gaan waar daar nie ‘n swart op wit aanval plaasvind nie.

En nie almal is plaas aanvalle nie. Hoeveel mense word beroof van hul besittings in die dorpe en stede van ons land, en dan is daar by meeste van die gevalle geweld by betrokke. Maar, tog het ons gevra dat die HERE ons sal beskerm maar dit gebeur net nie. Ander gebeure vind in die openbaar plaas waar ouer mense sommer net bygekom word deur swartes, soos die een wat op die naweek van 8 en 9 September by die lughawe in Kempton Park gebeur het waar ‘n swarte ‘n ou man se kakebeen verwoes maar “niemand” sien dit nie al is alles vasgevang op kringtelevisie, maar niemand doen iets daar omtrent nie en natuurlik is daar geen optrede van enige veiligheids mense of polisie nie.

Nou lees ek deur van die groot teoloë se skrywes en dan kry ons gedeeltes soos die volgende: “Selfs die mens se sondige handelinge kan slegs gebeur met sy toestemming en met die krag wat Hy sy skepsel gee. Aangesien Hy gewillig, en nie onwillig nie, toelaat, moet alles wat gebeur – insluitend ons sondige dade en die mens se uiteindelike lot – in die een of ander sin in ooreenstemming wees met wat Hy in die ewigheid bepaal en beveel het. In verhouding met die mate waartoe dit ontken word, word God uitgesluit uit die regering van die wêreld, en het ons slegs ‘n eindige God. Natuurlik ontstaan daar sekere probleme wat ons met ons huidige kennis nie volledig kan verklaar nie. Dit is egter nie ‘n voldoende rede om dit wat deur die Skrif en die duidelike voorskrifte van die rede bevestig word, te verwerp nie. A. Kuyper.

So nou vind ek dat ons hier lees dat die gebeure wel vrae kan laat ontstaan, maar dat alles haarfyn reeds vooraf bepaal is deur die HERE. En dit is nou waar ek dinge begin bevraagteken wat in die Calvinistiese Kerke geleer word. Die grootste probleem daarmee is dat dit die HERE die outeur van sonde maak, aangesien hy juis die ses aanvallers opdrag gegee het om die plaasmoord te gaan pleeg en soos die geval hierbo die swartman opdrag gegee het om die ou man aan te val want Hy is in beheer van alles. Nou gaan Kuyper verder en sê dat ons gered word omdat met geboorte ‘n “kiem” by ons ingeplant word wat sal ontkiem wanneer die woord verkondig word. “C. Veenhof in sy boek ‘Predik het Woord’ analiseer Kuyper se doopsbeskouing, en toon duidelik aan hoedat hy die grond vir die kinderdoop sien in die ‘veronderstelde wedergeboorte’. Kuyper se siening oor ‘wedergeboorte’ is bekend. Die wedergeboorte is volgens hom die inplanting van ‘n ‘geloofskiem’, die geloofshebbelikheid of geloofsvermoë in die hart van die kind in sy vroegste bestaansoomblikke. Dit vind plaas deur ‘n direkte werking van die Heilige Gees. Hierdie ‘kiem’ kan sluimerend lê vir jare, en dan, deur die Woordverkondiging, ontkiem en as ‘geloofsgeloofsvermoë en die latere geloofswerksaamheid. Nou sê Kuyper: Die moontlikheid van so ‘n genadewerk van God in die siel van ons kind, moet by al ons kinders aangeneem word. Wanneer nou die ouers werklik in die verbond lewe, dan is dit hulle plig om elkeen van hulle kinders wat vir hulle gebore word “in de onderstelling dat het genadewerk Gods reeds in hen plaats greep, in den Naam van God Drieenig te laten doopen”.  (A. Kuyper: E Voto lll pag. 10, 11, 12).

Hierdie is vir my in direkte kontras wat Jesus se opdrag is in Mattheus 28: “En Jesus het nader gekom en met hulle gespreek en gesê: Aan My is gegee alle mag in die hemel en op aarde. Gaan dan heen, maak dissipels van al die nasies, en doop hulle in die Naam van die Vader en die Seun en die Heilige Gees; en leer hulle om alles te onderhou wat Ek julle beveel het. En kyk, Ek is met julle al die dae tot aan die voleinding van die wêreld. Amen.” (Mat 28:18-20)

En dit is waar ek glo ons probleem begin. Jesus verklaar self die volgende in Johannes 16: “Maar Ek sê julle die waarheid: Dit is vir julle voordelig dat Ek weggaan; want as Ek nie weggaan nie, sal die Trooster nie na julle kom nie; maar as Ek weggaan, sal Ek Hom na julle stuur; en as Hy kom, sal Hy die wêreld oortuig van sonde en van geregtigheid en van oordeel: van sonde, omdat hulle in My nie glo nie; en van geregtigheid, omdat Ek na my Vader gaan en julle My nie meer sal sien nie; en van oordeel, omdat die owerste van hierdie wêreld geoordeel is.” (Joh 16:7-11)

Ek kom net agter dat baie mense nie weet wat die Heilige Gees se doel is op aarde nie, of Hom asook die hele geestelike realm amper heeltemal uitsluit uit hul lewe want hulle is bang vir die onbekende. En nie net die onbekende nie, maar ook die wat wel in die Heilige Gees se werking glo, party dit weer oor dramatiseer en op hierdie manier baie mense laat twyfel. Terwyl indien ons net die waarheid lees soos Jesus dit hier gestel het asook baie van die profete dit uitgelê het, dit baie van ons vrae sal beantwoord. Paulus skryf juis aan die mense in Korinte dat hulle moet oplet hoe die HERE met Israel gehandel het en dat dit vir ons as ‘n voorbeeld moet dien sodat ons kan sien hoe Hy vandag nog sal optree. “1Ko 10:11  Maar al hierdie dinge het hulle oorgekom as voorbeelde en is opgeskrywe as ‘n waarskuwing aan ons op wie die eindes van die eeue gekom het.

Daar is gedurig ‘n gestryery tussen die Calvinste aan die een kant en die wat “vry wil” of “Arminian” leerstellings verkondig. Ek het al moed opgegee om in die gesprekke op die internet betrokke te raak want nie een kant wil vir die anderkant eers lugtyd gee nie, en dan kom ek nou nog tussen in met ‘n ander standpunt wat ek glo beide se standpunte integreer. En vir myself glo ek dit is wat Jesus bedoel het in die gedeelte in Johannes.

So wat is my mening? Alle mense word die geleentheid gegun om te kan kies tussen goed en sleg. Dit is al so van die dae van Adam af en dit selfs voor die HERE vir Eva gemaak het. “En die HERE God het aan die mens bevel gegee en gesê: Van al die bome van die tuin mag jy vry eet, maar van die boom van die kennis van goed en kwaad, daarvan mag jy nie eet nie; want die dag as jy daarvan eet, sal jy sekerlik sterwe. (Gén 2:16-17) Hier sien ons dat die HERE die mens, Adam, die vermoë gee om te kies, en daardie vermoë het Hy nooit terug geneem nie. So die Heilige Gees is deel van my hele lewe, en sal my oortuig van sonde en van geregtigheid, soos reeds aangehaal uit Johannes 16. Ons lees ook die verhaal oor Kaïn en Abel dat die HERE nie vir Kaïn stop om Abel dood te maak nie, maar hom straf vir sy verkeerde optrede.

So dit is nogsteeds die HERE wat in bevel is aangesien Sy Heilige Gees in ons werk van kindsdae af om ons te leer wat is reg en wat is verkeerd. Ons as ouers moet egter die grense stel en soos Moses dit uitdruk: “En hierdie woorde wat ek jou vandag beveel, moet in jou hart wees; en jy moet dit jou kinders inskerp en daaroor spreek as jy in jou huis sit en as jy op pad is en as jy gaan lê en as jy opstaan. Ook moet jy dit as ‘n teken bind op jou hand, en dit moet as ‘n voorhoofsband tussen jou oë wees. En jy moet dit op die deurposte van jou huis en op jou poorte skrywe.” (Deu 6:6-9)-

So dit is my verantwoordelikheid om te verseker dat my kinders sal leer wat reg en verkeerd is, en dat die HERE my verantwoordelik hou totdat hulle as volwassenes kan optree. En die tyd is ook deur die HERE aan Moses verkondig: Waarlik, geeneen van die manne wat uit Egipte opgetrek het, van twintig jaar oud en daarbo, sal die land sien wat Ek aan Abraham, Isak en Jakob met ‘n eed beloof het nie; want hulle het nie volhard om My te volg nie— behalwe Kaleb, die seun van Jefúnne, die Kenissiet, en Josua, die seun van Nun; want hulle het volhard om die HERE te volg. En die toorn van die HERE het teen Israel ontvlam, en Hy het hulle veertig jaar lank in die woestyn laat rondswerwe, totdat die hele geslag verteer was wat kwaad gedoen het in die oë van die HERE.” (Núm 32:11-13)

So vind ons ook min Calvinistiese Christene wat enigsins iets van die geesteswêreld af weet. Indien jy daaroor begin praat dan maak jy mense baie ongemaklik, en weet hulle nie hoe om te reageer nie. En natuurlik indien die persoon wel belangstel, hulle jou oopmond aanstaar wanneer jy die geesteswêreld begin verduidelik.

En hierdie geestelike realm is waar seker meeste van ons probleme vandaan kom. In ons nuwe volkslied word gesing tot Nkosi, wat almal aanneem dat dit aan die HERE opgedra is. Maar, ongelukkig is dit nie so nie. Nkosi is volgens die Collins English Dictionary verklaar as volg: “South African a term of address to a superior; master; chief [Nguni inkosi chief, lord]”. Dit is ook wat Moeletsi Mbeki (Thabo se broer) kwytgeraak het met Mandela se begrafnis. Hy het die BBC se uitsending gelei, en op ‘n vraag waar Mandela nou is het hy geantwoord dat die swartes nie glo soos die blankes nie en dat volgens hulle is Mandela nou by die voorvaders.

So hy het hom gevoeg by die voorvaders en dit verklaar ook dat wanneer ‘n swarte begrawe word daar eers geloof gemaak moet word want hulle moet die voorvaders oortuig dat hulle goed sal omsien na hulle, en nogsteeds hulle raad verkry van die voorvaders.

Ek het ook op ‘n artikel op ‘n webtuiste afgekom waar die skrywer die volkslied se betekenis weergee. Ek het wel so hier en daar bietjie meer inligting gegee waar ek gevoel het die skrywer dalk nie breed genoeg oor uitgebrei het nie. Die artikel is as volg en ek haal aan, maar eers net Google translate se vertaling van die lied:

“Here, seën ons Afrika,
Sy heerlikheid is sy heerlikheid;
Hoor ons gebede
Here seën,
Here seën,
Here, seën ons Afrika,
Sy heerlikheid is sy heerlikheid;
Hoor ons gebede
Here seën,
Here seën,
Kom Gees (kom kom), kom
Kom Gees (kom kom), kom
Kom, die Heilige Gees.
Seën ons, ons is sy familie.”

“Nkosi sikelel’ iAfrika het aanvanklik slegs een vers gehad.  ’n Xhosa digter het later nog ses verse bygeskryf.  Die volledige teks is in 1927 gepubliseer en in 1929 in die Presbiteriaanse Xhosa-liedereboek opgeneem om swartes glo van hul menswaardigheid en skeppende vermoëns bewus te maak.   Alhoewel dit oorspronklik nie as ’n opruiende lied bedoel was nie, het dit spoedig ’n politieke kleur verkry omdat swart politieke vergaderings daarmee afgesluit is. Dit het ook nie net in Suid Afrika bekend geword nie, maar soos die sendelinge noord getrek het, is daar baie Afrika lande waar die lied as deel van hul volkslied of as een van hule heilige liedere gesing word.

Maar wie is Nkosi?  Is dit ’n alternatiewe naam vir God, die Vader van ons Here Jesus?    Baie beslis nie!   Swartes aanbid Nkosi lank voordat sendelinge hul met die saligmakende Evangelie bereik het.   Om Nkosi goedsmoeds as die God van die Bybel te aanvaar, is om soos ’n Israel van ouds ’n goue kalf te maak!

Die Afrikaans/Zoeloe woordeboek verklaar khozi met swart bergarend en khosi met koning of kaptein. Nkosi is die groot voorvadergees van die swartes en nie die God van die Bybel nie. Wie hom as die God van die Bybel aanvaar, kan net sowel enige godsbegrip van watter volk of afgodsdiens ookal as die God van die Bybel aanvaar.   Dis ’n verbreking van die eerste gebod en skending van die heiligheid van die Drie-enige God!

Tot wie se eer word Nkosi sikelel’ iAfrika gesing?  ’n Kaptein, ’n koning of ’n swart berg-arend? Onkundige mense word gruwelik mislei om ’n voorvadergees te besing.   Voorvadergeeste is niks anders as bose geeste nie!   Dis opvallend hoeveel swartes die naam of van Nkosi het.   Christene sal nooit  die Naam van die Here as ’n eienaam of van gebruik nie!

Waarom is hierdie lied sonder noemenswaardige teenstand aanvaar?   Omdat mense in ’n gemaksone verval het en alles vir die waarheid aanvaar sonder om behoorlike ondersoek na die uitsprake van kerk en politieke leiers te doen.   Dis geriefliker as ander dit vir jou doen.  Vandaar die onkunde:  My volk gaan te gronde weens ’n gebrek aan kennis” (Hos.6:4).   Onkunde maak van mense gevangenes in hul eie land:  “Daarom gaan my volk in ballingskap weens gebrek aan kennis…” (Jes.5:13). Ek kan net hier invoeg dat Roelf Meyer tydens die Kodesa samesprekings ‘n verbond met die swart verteenwoordigers gemaak deur saam sy hande in bloed te was wat deur ‘n sangoma voorberei was. En nie een predikant of geestelike het iets daaroor te sê gehad nie.

Nkosi sikelel’ iAfrika is nie met die Bybel of enigeen van ons belydenisskrifte versoenbaar nie.   Dit adem al te duidelik ’n volksvreemde gees en breek ’n mens se hart as volksgenote dit by openbare byeenkomste soos internasionale sportbyeenkomste hartlik saamsing, om nie eens in ons skole te praat nie!

Die teks van Nkosi sikelel’ iAfrika vind nie sy oorsprong in die Christelike geloof nie.   Nog minder slaag dit die toets van ’n gebed.   Daar is byvoorbeeld geen verheerliking van Jesus Christus nie.  Dis eerder, so eie aan Afrika, eenrigtingverkeer, horisontaal en aards gerig.

Let veral op die herhalings.  ”Seën ons, Here God, seën Afrika, laat sy mag tot in die hemel reik….” Ses maal.   Herhaling is “chanting” en verseker nie Christelik nie. Ongelukkig vind ons dit nie net in die lied nie, maar ook deesdae in byna alle nuwe Christelike liedere. Die oorsprong van “chanting” kom uit die Oosterse godsdienste en word as volg bespreek in Wikiwand: Chanting (bv. Mantra, heilige teks, die naam van God / Gees, ens.) is ‘n algemeen gebruikte geestelike praktyk. Soos ‘n gebed, kan chant ‘n komponent van persoonlike of groepspraktyk wees. Verskeie geestelike tradisies oorweeg ‘n roete vir geestelike ontwikkeling.

‘n Paar voorbeelde sluit in swartkulture, Hawiaanse en inheemse Amerikaanse, Assiriese en Australiese inheemse kulture, Gregoriaanse Chant, Vediese Chant, Koranlees, Islamitiese Dhikr, Baha’i-chants, verskeie Boeddhistiese chants, verskeie mantras, Joodse chanting en die sangpsalms en gebede, veral in Rooms-Katolieke (sien Gregoriaanse Chant of Taizé-gemeenskap), Oos-Ortodokse (sien Byzantynse Chant of Znamenny Chant, vir voorbeelde), Lutherse en Anglikaanse kerke (sien Anglikaanse Chant).

Chant praktyke wissel. Tibetaanse Boeddhistiese chant behels keelsang, waar verskeie werke deur elke kunstenaar vervaardig word. Die konsep van sangmantras is van besondere betekenis in baie Hindoe-tradisies en ander nouverwante Dharmiese godsdienste. Indië se bhakti-devosionele tradisie fokus op kirtan, wat in baie lande en tradisies soos Ananda Marga nagevolg het. Die Hare Krishna-beweging is veral gebaseer op die sang van Sanskrit Name of God in die Vaishnava-tradisie. Japannese Shijin, of ‘chanted poetry’, weerspieël Zen Boeddhistiese beginsels en word gesing uit die Dan-tien (of laer abdomen) – die lokus van mag in Oosterse tradisies. So ons is in Afrika, so die herhaling kom nie uit ons Christelike agtergrond nie, maar uit die Afrika agtergrond.

Laat sy mag, so ons land se mag, tot in die hemel reik. Dit klink vir my nogal baie na aan wat by Babilon gebeur het voor die HERE die mense met verskillende tale uitmekaar gejaag het. Die woorde: “Lei ons tot eenheid en begrip.  Hoor ons as ons U om vrede vra” is ’n gebed vir verbetering van die lewe sonder enige skuldbelydenis.

Die agtergrond en volledige teks van hierdie lied hinder ware gelowiges.  Dit verkondig Swart Teologie.   Swartes is fel teen kolonialisme gekant en sterk op politieke bevryding ingestel.  Dis al vryheid waarin hulle in werklikheid belang stel.  Nie die vryheid in Jesus Christus nie.   Enige teologie wat die mens se omstandighede as vertrekpunt het, is vreemd aan die Evangelie van die verlossing in Christus Jesus. “Maar al sou ons of ’n engel uit die hemel julle ’n evangelie verkondig in stryd met die wat ons julle verkondig het, laat hom ’n vervloeking wees!” (Gal.1:8).

Nkosi sikelel’ iAfrika klink nie na die taal van die Evangelie nie, maar verraai eerder swartes se beheptheid met tradisionele natuurkragte en die aanbidding van voorvadergeeste.    Nkosi sikelel’ iAfrika is ’n onomskrewe aanbidding van ’n vreemde goddelike mag wat bokant die werklikheid optree.  Elkeen vertolk dit soos hy wil.   Gevolglik is dit sinkretisties (godsdiensvermenging) en nie met ons Christelike belydenis te versoen nie.

Die woorde:  ”Daal neer, o Heilige Gees” word ses maal herhaal.  Dis nie die trant van die Bybel nie, maar tipies heidens.  Jesus waarsku teen herhalings: En as julle bid, gebruik nie ’n ydele herhaling van woorde soos die heidene nie; want hulle dink dat hulle deur baie woorde verhoor sal word” (Mt.6:7)

Nkosi sikelel’ iAfrika is slegs vir mense aanvaarbaar wat glo dat die godheid op baie maniere aanwesig is en onder baie name aanbid kan word.   Dit adem die gees van die tradisionele Afrika-godsdiens met sy verering en vergoddeliking van ontslape voorouers.

Hou in gedagte dat die Christendom ’n baie dun lagie Westerse vernis oor die Afrika mens is.  Dit word Sondae gepoets, maar daarna vir die res van die week onder ’n tradisionele heiden-lewenstyl bedek. Gevolglik is daar min egte geloofsgemeenskap tussen die Afrika mens en Westerlinge moontlik.   Ons kan beswaarlik saam oor die ewige dinge van God sing!

Waarom het geen Hindoe, Moslem, Boeddhis of enige ander afgodsdienaar al ooit beswaar teen Nkosi sikelel’ iAfrika gemaak nie?  Omdat dit veelgodery bevorder.  Hierdie lied slaag wel die toets van ’n godsdienstige lied, maar dis nie ’n Christelike lied nie.  Daar word wel tot ‘n god gesing en van ’n  gees melding gemaak, maar dis nie die Vader van onse Here Jesus Christus of die Heilige Gees wat ons van sondegeregtigheid en oordeel oortuig nie (Joh.16:8).

Daar is geen verwysing na Jesus Christus as tweede Persoon van die goddelike Drie-eenheid nie. Daar word net van God en Gees gepraat.  Dit sluit eerder by die tradisionele godsdiensbeskouing van die swartes met ’n hoofgod en voorvadergeeste aan.   Skynbaar het dit by die meerderheid van die vrysinnige kerke verbygegaan dat Nkosi sikelel’ iAfrika nie eenmaal van Christus praat nie en in der waarheid van God ’n politieke handlanger maak.  Geen wonder dat dit met ons land so sleg gaan nie!

“Wee die sondige nasie, die volk swaar van skuld, die geslag van kwaaddoenners, die kinders wat verderflik handel!   Hulle het die Here verlaat….hulle het agtertoe weggedraai.  Waar wil julle nog geslaan word, dat julle voortgaan met af te wyk?   Die hele hoof is siek en die hele hart is krank.  Van die voetsool af tot die hoof toe, is daar geen heel plek aan nie, maar wonde en kwesplekke en vars houe!…..Julle land is ’n wildernis….vreemdes verteer julle landerye in julle teenwoordigheid  en dit is ’n wildernis soos by die omkering van  deur vreemdes.  En die dogter van Sion het oorgebly soos ’n skermpie in ’n wingerd, soos ’n slaapplekkie in ’n komkommertuin, soos ’n beleërde stad” (Jes.1:4-8).

Volgens https://gelofteland.org/index.php/suid-afrika/222-andre-van-den-berg/3112-wie-is-nkosi.html. Einde van die aanhaling.

‘n Groot probleem sluip ook in wanneer ons na die geskiedenis kyk en waar die nkosi gees gebruik is. Gedurende Shaka se tyd, so voor 1828 al, het hy al sy waarseërs, priesters en sangomas laat kom om hom te vertel hoekom hy ongelukkig voel na die dood van sy moeder. Hulle het hom meegedeel dat hy so voel omrede hy baie vrouens sien wat swanger is, asook baie koeie wat dragtig is. Hier vind ons so ‘n bietjie verwarring in die gevolge waar die een bron glo dat dit in een nag gebeur het en ‘n ander bron na die gebeurtenis verwys asof dit ‘n jaar lank geneem het, maar albei is dit eens dat Shaka toe 6,000 vrouens en koeie lewendig in stukke laat kap het sodat hy kan beter voel. Dan is daar ook verhale wat vertel word dat hy ‘n “harem” in elke kraal gehad het en dat indien een van die vroue sou trou of swanger raak, hulle gedood is deur hom en sy volgelinge. Dit is net ‘n voorbeeld van wat ons vandag ervaar. Hy en seker 90% plus swart persone glo dat die oorsaak van hul ongelukkigheid nie by hulle lê nie maar by dit wat hulle sien en beleef. En so moet dit wat hulle ongelukkig maak verwyder word en dan sal hulle gelukkig wees. En dit wat hulle ongelukkig maak is die blankes en dit wat ons nalatingskap is, kolonialisme. So hulle het geen ontsag vir enige iets wat ons as blankes gebou het nie en kan dit net laat vergaan, daarom word geen instandhouding hoegenaamd gedoen nie, en moet alle blankes gedood word volgens Malema en sy EFF vriende asook die ook die BLF. Hoeveel skole en geboue wat deur blanke belasting geld opgerig is, is verwoes. Tog spog hulle met hulle Carducci en ander duur klere en juwele, alhoewel dit uit die blanke Europa en VSA kom.

So dit is seker die grootste probleem wat ons as Christene mee sukkel vandag, en dit handel alles oor die geestelike. Ek het al self ervaar dat wanneer mense by ons kom kuier, hulle baie skepties na die twee Koedoe horings wat onder ons koffietafel in die sitkamer is, kyk. Wanneer ek dan verduidelik dat dit gebruik is in die Bybel wanneer daar ‘n groot aankondiging gemaak is, en ek dit slegs met sekere gebeutenisse sal blaas, ontspan die mense so ‘n bietjie. Ek is juis gevra om eersdaags weer my koedoe horing te gaan blaas waar vriende van ons hulle huweliksbevestiging gaan hou en ek saam met die bruidegom dan die vertrek instap, en waar ek aangestelde huweliksbevestiger daarna die seremonie en beloftes gaan waarneem. Toe ek noem dat dit dalk mense kan omkrap was die bruidegom se antwoord net dat dit hulle probleem is en nie syne nie. Hy wil ‘n aankondiging maak en dit is waaroor dit gaan. So ons sal maar sien wat gebeur. Net so terloops kan ek net hier byvoeg dat wanneer ons die Bybel lees met die horing wat ‘n belangrike aankondiging aandui lees, daar sommer groot gedeeltes van die Bybel heeltemal anders vertolk gaan word.

Nou kan ons die tweede punt behandel.

Ons optrede as Christene

So met dit uit die pad en agter die rug, hoe moet ons dan optree? Ons moet die HERE vra om ons te beskerm en te help in hierdie geveg wat tans aan die gang is, maar ons moet nie net terug sit en wag dat die HERE nou skielik die EFF en ANC tot ‘n val moet bring nie. En ons moet ook nie dink dat almal vir die ander partye gaan stem en so ons “vryheid” sal bewerkstellig nie. Die DA het klaar hul werklike kleure gewys met hul nuwe leierskap wat met die Ashwin Willemse storie dadelik die rassekaart gespeel het. Nou wonder ons nog hoekom, want hy is dan ‘n pastoor? Hy mag dalk deur sy eie gemeente as pastoor beskou word, maar wanneer ek na sy kwalifikasies kyk is meeste van sy vakke in sielkunde en politieke wetenskap. Maar ons moet ook sy agtergrond en ongelukkig ras na kyk. Dan sal dit baie vrae beantwoord, soos ek al voorheen bespreek het. Net so vind ons weer dat die VF+ meer agter Calvyn staan wat ek ook alreeds beskryf het.

So wat moet ons dan doen? Ons moet die geveg na hulle toe neem. Soos by Bloedrivier is dit nodig dat ons onsself in die beste moontlike posisie moet kry, en dit sluit in om seker te maak van ons eie veiligheid, maar ons moet nie terugdeins wanneer hulle verklaar dat hulle ons as blankes wil uitwis nie. Nee, ons moet dit as ‘n oorlogsverklaring aanvaar, en soos by Bloedrivier hulle uitdaag om ons aan te vat. Onthou net ons is die HERE se hande en voete. Hy sal ons wel die oorwinning gee, maar ons moet nogsteeds ons deel doen. Ek het die keuse om of reg en geregtigheid te kies, of oorgawe.

En natuurlik verkondig ek verseker nie ‘n gewapende stryd nie, maar sien ek dit eerder as ‘n uitdaging waarmee ons die vyand kan aanvat in die howe in die buiteland, met al die verdrae wat die ANC reeds onderteken het en aan gehoor moet gee want geeneen van die plaaslike regters sal aan ons kant as Christene wil wees nie. Want dit is nie polities korrek nie. Selfs die ACDP, COPE en die VF+ in die parlement staan nie die grondeise in totaliteit tee nie, maar verkondig dat wanneer iemand wel opstaan vir ons bestaansreg dat die mense nie ons as Christene of blankes se standpunt huldig nie. Dat dit net maar ‘n klomp regse Afrikaners is wat aandag soek en alles wat moet gebeur teestaan. Die feit dat die persoon en organisasie net al die mislukkings van die ANC aan die groot klok gehang het vir almal om te sien en van te weet, maak niemand melding van nie. Dit is nie polities korrek nie. Al hierdie politici dink net aan hul eie inkomste wat hulle dalk sal verbeur as hulle standpunt inneem wat enige teenkanting van jou party sal bewerkstellig. Waar anders gaan jy as ‘n pastoor of prediker ‘n lekker salaris van om en by die R3 miljoen per jaar kry. En jy het nie nodig om elke week dienste te hou nie, en het geeneen van die tipiese gemeente probleme en vergaderings nodig nie.

Maar daar is soos vroeër genoem ook ‘n ander manier wat ons kan gebruik om hierdie kommunistiese en ander sosialistiese standpunte mee te kan aanvat. Hoe werk hierdie beginsel? Daar is drie gedeeltes waar die internasionale reg tot ons voordeel gebruik kan word. Al word onteïening sonder of teen baie lae pryse aanvaar en goedgekeur deur die konstitusionele hof, is daar internasionale ooreenkomste waarvan Suid Afrika mede ondertekenaars is wat ons kan gebruik. Ek wil graag ‘n praktiese voorbeeld gebruik soos die week ook in ‘n persverklaring deur Afriforum en Akkerland boerdery uitgereik is. (September 2018) Hier wil die staat op twee plase beslag lê teen 10% van die huidige markwaarde van die plaas soos wat dit nou is. Maar, daar is reserwes van etlike miljoene ton steenkool op die plase wat die regering aan Sjina wil gee om ‘n kragsentrale en dan op omliggende plase ysterverwerkingsaanlegte en ander metaal verwerkings aanlegte op te rig. Nou het Sjina klaar verklaar dat hulle nie plaaslike arbeid wil gebruik nie aangesien die plaaslike werkers net wil staak oor die geringste ding wat hulle pla, so Suid Afrikaners sal geen voordeel trek uit die optrede nie behalwe die oorskot elektriesiteit wat uit die gronggryp verkry word. Die kragstasie sal eerstens sy krag aan al die ander Sjinese aanlegte vir die verwerking van Yster, staal aluminium en ander metale gebruik word. En so is daar aangekondig dat hulle reeds beplan om 15,000 Sjinese te bring om hierdie fase mee te begin.

Maar, en dit is waar die probleem kom, is dat die eienaar van Akkerland boerdery nou die internasionale wetgewing kan gebruik om sy deel van die onderbetaling uit Sjina te bewerkstellig. Daar is spesifiek drie beginsels wat daaroor handel, en hulle is as volg:

  • Daar mag nie gediskrimineer word teen mense op grond van ras nie, en hierdie is ‘n rasse aangeleentheid.
  • Hulle mag nie ‘n persoon se reg om sy brood te verdien van hom ontneem nie. Weereens hier is dit duidelik die geval.
  • Hierdie is verseker ‘n rassistiese optrede aangesien die hoofdoel van die onteïening sonder vergoeding gemik is teen blankes en dus op rassisme gebou is. Ek is bewus dat van die plase wat op die onoffisieële lys van die staat wel in ander rasse se besit is, maar hier geld die tweede beginsel nogsteeds. Daar is ook ‘n kaart beskikbaar gemaak deur Afriforum wat wys dat meeste van die plase wat eerste onteïening in die gesig staar, minerale op het wat die staat so spoedig moontlik in hul eie of hul maatjies of Sjina se hande wil kry.

Indien u meer oor die saak wil leer kyk gerus na die video hier van ‘n persoon met die naam Hercules. Hy bespreek die saak in detail en gee ook baie goeie voorbeelde as regsgeleerde. Ek is verseker nie ‘n regsgeleerde nie en het net sy voorbeeld aangepas en moet dit asseblief nie sien as wetlike raadgewing nie. Ek is nie bevoeg om dit te kan gee nie. Daarvoor is daar prokureurs en advokate wat gemagtig is om raad te mag gee. En nou verneem ek net vandag terwyl ek die artikel proeflees dat die staat hulle saak teen die Akkerland eienaar terug getrek het wat wonderlike nuus is.

So ons kan maar dae uitroep as gebedsdae of gebedskettings of wat ookal, dit gaan geen impak hê nie, want ons wil nie ons kant bring nie. Hoe het die HERE dit gestel in Jesaja: “Wel soek hulle My dag vir dag en het ‘n behae in die kennis van my weë! Soos ‘n nasie wat geregtigheid doen en die reg van sy God nie verlaat nie, vra hulle My na die regverdige verordeninge; hulle het ‘n behae in die toenadering tot God. Waarom vas ons, en U sien dit nie? Waarom kwel ons ons siel, en U weet dit nie? —Kyk, op die dag as julle vas, soek julle geleentheid om sake te doen, en julle jaag al jul arbeiders aan. (Jes 58:2-3) Ek kan net noem dat daar by twee geleenthede, een in April 2017 waar daar honderde duisende mense was, en dan die manne byeenkoms op Angus se plaas in 2010, miljoene spandeer is, so dit is waaroor dit gaan. Indien ons kyk hoeveel geld spandeer is met hierdie tipe byeenkomste, is dit die rede waaroor die HERE Sy rug op ons draai. Ek wonder hoeveel mense het al uitgewerk hoeveel geld spandeer is met hierdie byeenkomste. Indien ek na die plaas byeenkoms kyk waar die manne moes betaal om heen te gaan in 2010, het net die verblyf van die 300,000 manne R150 miljoen+ in Angus en sy bediening se sak gesit. Ek glo nie sy uitgawes was eers 10% van die bedrag nie. Dit is net gebaseer op advertensies wat vir die spesifieke byeenkoms geplaas is. En dit sluit al die ander onkostes soos vervoer van en na die geleentheid en ander kostes uit. Met die byeenkoms in Bloemfontein in 2017 is daar verseker ‘n minimum van R50 miljoen plus gespandeer daardie naweek, terwyl daar van ons eie mense sit wat nie kos het om te eet nie, klere het om aan te trek nie, en ou mense wat net by ‘n tehuis afgegooi is om nooit weer hulle kinders te sien nie. En dit is wat gebeur vandag onder ons as Christene, sonder dat ek enige opinie gee oor ons nuwerwetse uitkyke op die huwelik, of oor die inhoud van die Bybel en seksualisme aanraak. Hoe kan ons verwag dat die HERE ons sal help terwyl ons hande is soos Jesaja verklaar: “Julle hande is vol bloed.” (Jes 1 :15) En dan soos hierbo genoem: “ Kyk, op die dag as julle vas, soek julle geleentheid om sake te doen, en julle jaag al jul arbeiders aan.”

En nou sê die HERE reg aan die begin van Jesaja al die volgende: “‘n Os ken sy besitter en ‘n esel die krip van sy eienaar, maar Israel het geen kennis nie, my volk verstaan nie. Wee die sondige nasie, die volk swaar van skuld, die geslag van kwaaddoeners, die kinders wat verderflik handel! Hulle het die HERE verlaat, die Heilige van Israel verag, hulle het agtertoe weggedraai. Waar wil julle nog geslaan word, dat julle voortgaan met af te wyk? Die hele hoof is siek, en die hele hart is krank.” (Jes 1:3-5) “Wat het Ek aan die menigte van julle slagoffers? sê die HERE. Ek is sat van die brandoffers van ramme en die vet van vetgemaakte kalwers; en Ek het geen behae in die bloed van stiere of lammers of bokke nie. As julle kom om voor my aangesig te verskyn, wie het dit van julle hand geëis—om my voorhowe te vertrap? Bring nie meer skynheilige offergawes nie; gruwelike reukwerk is dit vir My. Nuwemane en sabbatte, die uitroep van samekomste—Ek verdra geen ongeregtigheid en feestyd nie! Julle nuwemane en julle feestye haat my siel; hulle is My ‘n oorlas. Ek is moeg om dit te dra. En as julle jul hande uitbrei, bedek Ek my oë vir julle; ook as julle die gebed vermenigvuldig, luister Ek nie: julle hande is vol bloed. Was julle, reinig julle, neem die boosheid van julle handelinge voor my oë weg, hou op om kwaad te doen, leer om goed te doen, soek die reg, beteuel die verdrukker, doen reg aan die wees, verdedig die saak van die weduwee. Kom nou en laat ons die saak uitmaak, sê die HERE: al was julle sondes soos skarlaken, dit sal wit word soos sneeu; al was dit rooi soos purper, dit sal word soos wol. As julle gewillig is en luister, sal julle die goeie van die land eet. Maar as julle weier en wederstrewig is, sal julle deur die swaard geëet word; want die mond van die HERE het dit gespreek. Ag, hoe het die getroue vesting ‘n hoer geword! Dit was vol reg, geregtigheid het daarin vernag—en nou moordenaars!” (Jes 1:11-21)

En dit kom alles in een hoofstuk voor. So ons moet seker maak dat ons werklik kinders van die HERE is in ons lewe, en nie net gelowiges wat dienste bywoon nie. Die hoofsaak is ons moet aan die HERE gehoorsaam wees. Sodra ons besef dat soos Jesus dit gestel het in Johannes 16 dat die Trooster elke oomblik saam met ons is, en weet wat ek elke oomblik doen en beplan, sal ek my optrede moet verander. En dit is my standpunt. Ek kan nie net hoop dat die HERE my omstandighede sal verander deur net ‘n swaai van Sy “magic wand” nie. Hy verwag gehoorsaamheid van ons as Sy kinders. Maar dit wil ons nie van hoor nie, want dan moet ek my optrede verander. Dan moet ek my lewe verander om by die HERE se standaarde aan te pas, en nie Sy Woord probeer manipuleer om my interpretasie te pas nie.

Johannes stel dit so pragtig in sy drie briewe wat hy geskryf het. Ek wil nou nie die briewe in totaliteit aanhaal nie, maar wil net graag een gedeelte aanhaal wat volgens my die hele evengelie van Jesus en die boodskap van die Bybel saamvat. “As iemand sê: Ek het God lief—en sy broeder haat, is hy ‘n leuenaar; want wie sy broeder wat hy gesien het, nie liefhet nie, hoe kan hy God liefhê wat hy nie gesien het nie? En hierdie gebod het ons van Hom dat hy wat God liefhet, ook sy broeder moet liefhê.” (1Joh 4:20-21) Ons lewe vandag so in ‘n “ek” en “myne” leeftyd, maar dit gaan nie oor my nie, maar oor my naaste. En dit is wat ek ook poog met die skrywe en al my ander skrywes, om ons te kry by ‘n punt waar ons ons eerstens oor ander Christene bekommer as oor onsself. Onthou net die Bybel is geskryf vir ons as kinders van die HERE, en nie as ‘n boek vir mense wat deel in waarsê en voorvader geeste aanbid nie. Dit is nie gepla oor die Moslems of Hindu’s nie, dit gaan daaroor om ons as kinders van God te wys wat is reg en wat is verkeerd, en dat ons ons keuses daarvolgens kan maak. Ek kan net noem dat ek vir ‘n rukkie by ‘n Christenskool uitgehelp het, en een van die ouers wat nie daarvan gehou het dat haar dogter die sangoma se banjies moes afhaal nie, haar kind uitgehaal het want die Bybel diskrimineer teen haar oorlewerings en opvattings. Dit ondersteun nie hulle stand oor voorvader aanbidding nie. En die kind was toe al vir nege jaar in die spesifieke skool, en het al die kinders lekker saamgesing wanneer hulle in die saal was. Soveel so dat jy partykeer hoendervleis gekry het wanneer hulle sing. Maar die oomblik wat hulle daar uit kom moes ek as onderwyser dit ontgeld, want hulle het geen dissipliene of respek vir enige iemand nie.

Jy hoef maar net na kommentare op nuus artikels of Facebook inskrywings te kyk en dan vind jy altyd mense wat vra “Maar wat gaan julle vir MY doen”. Ek glo nie ek het al kommentare gesien waar iemand vra hoe hy betrokke kan raak om ander te help nie. Tensy dit natuurlik ‘n bekende persoon is, maar Jan Alleman moet maar sy eie kastaïngs uit die vuur krap. En dit is ons probleem. Elke persoon dink net aan hom/haarself en wil nie saam met ander staan nie. En natuurlik is dit waaroor ek skryf taboe. Hoe kan ek waag om die Bybel hierby in te sleep? Ongelukkig is dit al wat gaan tel eendag. Openbaring 19 verklaar Johannes juis die volgende: “Laat ons bly wees en ons verheug en aan Hom die heerlikheid gee, want die bruilof van die Lam het gekom en sy vrou het haar gereed gemaak. En aan haar is gegee om bekleed te wees met rein en blink fyn linne, want die fyn linne is die regverdige dade van die heiliges. Toe sê hy vir my: Skryf salig is die wat genooi is na die bruilofsmaal van die Lam. En hy sê vir my: Dit is die waaragtige woorde van God.” (Opn 19:7-9) Ek glo nie jy wil naak by die bruilof opdaag nie. “Kyk, Ek kom soos ‘n dief. Salig is hy wat waak en sy klere bewaar, sodat hy nie miskien naak rondloop en hulle sy skaamte sien nie.” (Opn 16:15)

Jesus het die hele verhaal vir ons beskrywe in die Olyfberg prediking wat opgeteken is in Matteus 24 en 25 van hoe dit gaan wees en hoe Hy die skape van die bokke gaan skei. Indien jy die gedeelte wil lees met my saamevatting daarvan kan jy hier lees of hier klik om dit af te laai. So dit is my oplossing vir ons in Suid Afrika vandag. Ek vertrou dat u ‘n bietjie na u eie lewe sal kyk en verder hoop ek dat u nou meer bewus is van dit wat in die geestelike aan die gang is.

Die laaste paragraaf wat ek wil deel is dat ek verseker weet wat die HERE van ons verwag om in die hemel met rein klere aan te kom. Die gedeelte word vir ons so mooi beskryf in die tweede brief van Petrus in hoofstuk een. “Immers, sy goddelike krag het ons alles geskenk wat tot die lewe en godsvrug dien, deur die kennis van Hom wat ons geroep het deur sy heerlikheid en deug, waardeur Hy ons die grootste en kosbare beloftes geskenk het, sodat julle daardeur deelgenote kan word van die goddelike natuur, nadat julle die verdorwenheid ontvlug het wat deur begeerlikheid in die wêreld is. En juis daarom ook moet julle met aanwending van alle ywer by julle geloof voeg die deug, en by die deug die kennis, en by die kennis die selfbeheersing, en by die selfbeheersing die lydsaamheid, en by die lydsaamheid die godsvrug, en by die godsvrug die broederliefde, en by die broederliefde die naasteliefde. Want as hierdie dinge by julle aanwesig is en toeneem, dan laat dit julle nie ledig of onvrugbaar tot die kennis van onse Here Jesus Christus nie; want hy by wie hierdie dinge nie aanwesig is nie, is blind en kortsigtig, en het die reiniging van sy vorige sondes vergeet. Daarom, broeders, moet julle jul des te meer beywer om julle roeping en verkiesing vas te maak; want as julle dit doen, sal julle nooit struikel nie. Want so sal ryklik aan julle verleen word die ingang in die ewige koninkryk van onse Here en Saligmaker, Jesus Christus. Daarom sal ek nie nalaat om julle altyd hieraan te herinner nie, alhoewel julle dit weet en vasstaan in die waarheid wat by julle is. En ek beskou dit as reg, so lank as ek in hierdie tentwoning is, om julle deur herinnering op te wek, omdat ek weet dat die aflegging van my tentwoning ophande is, soos onse Here Jesus Christus dit ook aan my bekend gemaak het. En ek sal my beywer, dat julle ook gedurig ná my heengaan hierdie dinge in gedagtenis kan hou. (2Pe 1:3-15)

Ek het vroeër al in my lewe die stuk behandel in ‘n aparte artikel wat u hier kan lees, en dan het ek ook die gedeelte gebruik in my boek Oor Struikelblokke en Hoekstene wat u hier kan aflaai.

Ek sal heel moontlik ‘n opvolg artikel nog verder oor die saak uitbrei op ‘n latere stadium, maar vir nou is ek eers klaar. Groete en mooi loop.